Met deze kop opende De Financiële Telegraaf op woensdag de economiepagina. Aanleiding was het nieuws dat de Roto Smeets Group (RSG) niet van plan is een of meer Sanoma-bladen over te nemen. Wel zei topman Joost de Haas dat RSG uitgevers wil helpen met hun ‘backoffice’. Maar dat doet Senefelder Misset toch al jaren?
Lees verder...
Reorganisatie drukt Roto Smeets Group in rode cijfers
Er lijkt licht aan het einde van de tunnel bij de grootste drukker van Nederland: zonder reorganisatiekosten behaalde de Roto Smeets Group (RSG) in 2013 een kleine netto winst. Volgens topman Joost de Haas staat RSG er relatief goed voor. ‘Onze bedrijven zijn leidend in hun marktsegmenten.’
Premium...
Hoe selecteer je drukkers voor bladen van WPG Uitgevers?
Eind vorig jaar heeft WPG Uitgevers nieuwe drukcontracten afgesloten voor al haar tijdschriften en strips. Printmedianieuws vroeg aan directeur Hylke van der Meer van Weekbladpers Media hoe dat proces is verlopen: prijs, kwaliteit, actualiteit. ‘Maar volumekorting is ook belangrijk.’
Premium...
Wordt Roto Smeets Group uitgever van bladen Sanoma?
Volgens De Telegraaf aast de grootste drukker van Nederland op alle 31 titels van Sanoma, die in de etage staan. De Roto Smeets Group drukt een flink aantal van deze titels en is vooral gebaat bij een overname van het hele pakket. Wordt de drukker ook uitgever?
Premium...
Veel tijdschriften wisselen van drukker in jaarlijkse ‘stoelendans’
Vorige week was er het jaarlijkse Tijdschriftengala, bedoeld voor uitgevers en redacties. Maar ook voor drukkers: welk tijdschrift kan worden behouden (of niet) in de jaarlijkse onderhandelingen met uitgevers over een nieuw drukcontract in een krimpende markt?
Premium...
Digitale losse artikelen verkopen niet makkelijker dan print
Het aantal platformen welke zich een positie vergaart tussen uitgevers en de lezende consument blijft groeien. Sanoma, Wegener en NRC kozen onlangs voor Myjour, een nieuw online platform voor de verkoop van met name losse artikelen. Doet print het beter?
Lees verder...
Reorganisatie Sanoma ingrijpender dan verwacht: meer dan halvering aantal titels
Vooral Corelio Printing en drukkerij Habo DaCosta zijn de klos. Sanoma wil verder met 17 tijdschriften en schrapt 500 van de 1600 banen. De andere 32 titels worden verkocht, opgeheven of samengevoegd met een van de 17 titels. De reorganisatie duurt tot 2015.
Premium...
Drukkers krijgen te maken met grote sanering bij tijdschriften
De kranten staan al weken bol van de te verwachten grote schoonmaak bij uitgevers van tijdschriften. ‘Sanoma maakt zich op voor grote sanering.’, schrijft het Financieele Dagblad vandaag. Tijdschrifttitels worden opgeheven, zo lijkt het. Maar bij welke drukkers gaan de klappen vallen?
Premium...
Daling oplage tijdschriften gaat steeds sneller
Slecht nieuws voor drukkers van tijdschriften, als we de cijfers van Piet Bakker mogen geloven. De daling van de oplage van bijna alle tijdschriften gaat steeds sneller. Bakker is lector aan de Hogeschool Utrecht en hij verzamelt al tien jaar de oplagecijfers van alle tijdschriften. Bekijk de grafieken en oordeel zelf.
Premium...
Joost Prins: ‘Printmedianieuws geeft goed beeld van de bedrijfstak’
Prins is binnen Sanoma verantwoordelijk voor (onder meer) de grafische inkoop. Met een jaarbelang van ongeveer 90 miljoen euro (opgeteld meer dan 60 tijdschriften) is hij een belangrijke opdrachtgever van grafische bedrijven. Prins is blij met de komst van printmedianieuws.nl. ‘Geeft goede achtergrond informatie.’
Premium...
‘Sanoma stopt met groot aantal titels’, schrijft FD
De grootste uitgever van tijdschriften in ons land staat aan de vooravond van een ingrijpende reorganisatie, schrijft het Financieele Dagblad. Veel titels van Sanoma staan op de nominatie om te worden opgeheven. Voor de grafische bedrijfstak is dat slecht nieuws.
Premium...
Reacties