BEDRIJVEN – Als het aan Christian van Thillo ligt, gaat dat wel gebeuren. Hij zei het in andere bewoordingen, maar wil met magazines dezelfde weg bewandelen als met kranten: ‘digital first’. Vanaf deze week heet het overgenomen Sanoma Media Magazines voortaan DPG Media Magazines. CEO Erik Roddenhof sprak in een videoboodschap het personeel toe.
Premium...
Senefelder Misset start met 180 medewerkers door
PERSBERICHT – Senefelder Misset is sinds het faillissement volop in productie geweest. De werkzaamheden zullen door Shatho in het kader van de doorstart verder worden voortgezet. De komende periode wordt er vorm gegeven aan de nieuwe organisatie. Naar verwachting zal deze plaats bieden voor 160 tot 180 mensen.
Lees verder...
Toekomst van uitgeven blijft verbonden met print
‘The bright future of publishing’, was de titel waaronder op 17 maart 2016 het 18de Senefelder Misset-uitgeefseminar van start ging. Ook het ondersteunende beeld loog er niet om: een boven de planeet aarde opkomende zon; ‘brighter’ kun je het niet krijgen! Eric Ravestijn was er bij.
Premium...
Weinig dubbeldeks vellenpersen in Nederland
Vergeleken met andere landen in Europa staan er relatief weinig dubbeldeks 4/4-vellenpersen in ons land. Waarom is dat eigenlijk? Printmedianieuws zoekt het uit.
Premium...
Cover-wissels bij Voetbal International
Vorige week weer een hele reeks berichten in de pers, variërend van ‘redt de dode bomen’ tot en met de forse stijging van de beurskoers van Roto Smeets Group na de bekendmaking van het uitstel van de jaarcijfers. En nog veel meer.
Premium...
Vooral tijdschriften voor Weert en Doetinchem
‘Een mooie uitdaging’, zo noemt algemeen directeur Ronald van Rossum zijn taak om de beide grote rotatiebedrijven (offset) van Roto Smeets Group om te vormen tot één Publishing Services divisie, met meer dienstverlening aan uitgevers. ‘We doen al meer dan alleen drukken, maar gaan dat verder uitbreiden.’
Premium...
Drukkerij Em. De Jong sponsor van voetbalclub NAC
Voetbalclub NAC en Koninklijke Drukkerij Em. De Jong hebben een sponsorovereenkomst getekend voor drie jaar. Nu met een eigen box. Zijn er meer drukkers, die voetbalclubs sponseren? Dit weekeinde begint de voetbalcompetitie.
Lees verder...
Marktaandeel persfabrikant Komori moet omhoog
De Japanse drukpersenfabrikant Komori doet het vooral in Engeland erg goed. Maar de omzet in Nederland blijft achter. ‘Die moet omhoog’, zegt de nieuwe dealer Atécé Graphic Products. Komori is een wereldspeler met een omzet van 600 miljoen euro en 1800 medewerkers.
Premium...
‘Roto Smeets Group wil meer zijn dan een drukkerij’
Met deze kop opende De Financiële Telegraaf op woensdag de economiepagina. Aanleiding was het nieuws dat de Roto Smeets Group (RSG) niet van plan is een of meer Sanoma-bladen over te nemen. Wel zei topman Joost de Haas dat RSG uitgevers wil helpen met hun ‘backoffice’. Maar dat doet Senefelder Misset toch al jaren?
Lees verder...
Hoe selecteer je drukkers voor bladen van WPG Uitgevers?
Eind vorig jaar heeft WPG Uitgevers nieuwe drukcontracten afgesloten voor al haar tijdschriften en strips. Printmedianieuws vroeg aan directeur Hylke van der Meer van Weekbladpers Media hoe dat proces is verlopen: prijs, kwaliteit, actualiteit. ‘Maar volumekorting is ook belangrijk.’
Premium...
XMedia Solutions elk jaar vernieuwend in crossmediale oplossingen
X-Media Solutions werd vier jaar geleden opgericht als digitale ‘hub’ voor de activiteiten van Senefelder Misset in Doetinchem, deel uitmakend van de Roto Smeets Group. Wat zijn die oplossingen en met welk doel bedienen ze hun opdrachtgevers?
Premium...
Reorganisatie uitgeverij WPG kost 100 banen
WPG Uitgevers is uitgever van een aantal tijdschriften (waaronder Vrij Nederland en Voetbal International), maar vooral uitgever van boeken. Twee tijdschriften gaan in de verkoop (J/M en Opzij) of worden opgeheven. Er wordt gezocht naar een gezamenlijke huisvesting in Amsterdam. Meer dan 100 banen worden geschrapt.
Premium...
Reacties