De Telegraaf Media Groep gaat snijden in Spits. De titel verdwijnt in print en zal ‘opgaan’ in Metro, de ‘andere’ gratis titel binnen de krantenuitgever. TMG zegt de oplage van Metro te verhogen naar 510.000 exemplaren. Wat zijn de gevolgen?
Lees verder...
2014: ‘The Year of the Paywall’, zegt Businessweek
Is nieuws gratis? Dat is al sinds de opkomst van Internet het grote vraagstuk voor uitgevers. Steeds meer uitgevers vragen geld voor (de achtergronden van het) nieuws. Ook gratis kranten zijn op de terugtocht. Wat zijn de gevolgen voor de drukkers?
Lees verder...
Nieuwe reorganisatie bij Telegraaf
Tijdelijke topman Steijn geeft een maand na zijn aantreden al duidelijkheid over de gewenste koers van de Telegraaf Media Groep: de ‘merken’ worden leidend, ongeacht de manier waarop de content wordt verspreid (print, internet, radio, etc), dus dat is goed nieuws voor De Telegraaf en de kranten van de HDC Mediagroep. Het slechte nieuws is dat er meer arbeidsplaatsen vervallen dan de eerder genoemde 350. In augustus wordt meer bekend. Niet duidelijk is wat de nieuwe plannen betekenen voor de beide grote krantendrukkerijen in Amsterdam en Alkmaar: samenvoegen of apart laten?
Premium...
Reacties