TOELEVERANCIERS – De markt voor het digitaal printen van verpakkingen zal volgens Domino blijven groeien en zal in 2026 naar verwachting bijna 36 miljard dollar bedragen. Veel bedrijven zijn wereldwijd van plan te investeren in een digitale pers om de voordelen van deze technologie te benutten, zoals voor de efficiëntie, flexibiliteit, bedrijfsvoering en workflows.
Premium...
Drupa’s positieve kijk richting 2024: ‘Adapt or die’
BRANCHE – Nummer 9 van het Global Trends Report laat volgens de drupa beursorganisator een wereldwijde ‘verbeterde’ stemming zien in de grafische branche. Dat zou gelden voor alle marktsegmenten. Aan de laatste editie van het drupa Global Trends Report verleenden 600 bedrijven hun medewerking.
Premium...
Vragen die je jezelf in deze zomerperiode kunt stellen
OPINIE – Iedereen denkt wel eens na over de vraag ‘Hoe nu verder?’. Dag in dag uit zijn we bezig met onze operationele ‘dingen’ zoals klanten, geld, techniek en personeel. De samenhang daarvan in balans houden, doen veel ondernemers op den duur op basis van hun jarenlange ervaring. Wat doe je als je jezelf even een moment gunt om ‘out-of-the-box’ iets verder vooruit te mogen en kunnen kijken?
Lees verder...
Grafisch dagboek uit Kirgizië: deel 2
BUITENLAND – Buiten West Europa komt het nog veelvuldig voor dat een uitgeverij en een drukkerij nauw met elkaar verbonden zijn. Een fenomeen dat wij in Nederland sinds een paar decennia niet of nauwelijks meer kennen. Een voorbeeld van zo’n uitgeverij en drukkerij onder één dak is het in Bisjkek/Kirgizië gevestigde Arcus Publishing.
Premium...
Kansen voor inkjet vooral bij online printbedrijven -2
PRODUCTIE INNOVATIE – Vorige week maakte de redactie een samenvattende analyse van deel 1 onder deze titel. De inhoud kwam tot stand door een artikel van De Duitse ‘print consultant’ Ralf Schlozer, die voor Inkjet Insight de kansen rondom inkjet voor online printbedrijven in kaart bracht. Vandaag deel 2.
Premium...
Kansen voor inkjet vooral bij online printbedrijven
PRODUCTIE INNOVATIE – De Duitse ‘print consultant’ Ralf Schlozer schrijft met enige regelmaat voor het Amerikaanse platform Inkjet Insight van Elizabeth Gooding. In twee afleveringen maakte hij een analyse over de kansen van inkjet voor online printbedrijven. Onze redactie maakte – ook in twee afleveringen – een samenvatting met waar nodig kanttekeningen. Deel 1.
Premium...
Verandermanagement, hype of noodzaak?
BRANCHE – Tijdens de recent gehouden Vakdag Print & Sign was één ding wel duidelijk. Namelijk dat veranderen de enige constante is binnen de bedrijfsvoering van een grafimedia- onderneming.
Premium...
Wat vond u als lezer belangrijk in het jaar 2021?
DIT WAS HET JAAR – In de resterende dagen van de week blikken we terug naar wederom een bijzonder jaar. Een jaar waarin iedereen gevraagd werd zich aan te passen, zowel zakelijk als persoonlijk. Dit vond u belangrijk in 2021. Deel 2.
Lees verder...
Inspirerende deelnemers bij Sign&Print Festival
EVENEMENT – Meedoen als standhouder aan het Sign & Print Festival? Deze vier bedrijven hebben duidelijke argumenten en doelstellingen om hun producten en diensten aan te bieden binnen de vier thema’s Technologie, Design, Duurzaamheid en Materialen.
Lees verder...
Kennis Vereniging Grafimedia Ondernemingen
OPINIE – Het roer om is de enige manier om het KVGO nieuw leven in te blazen. 2018 is het jaar van de waarheid. Nieuwe strategische heroriëntatie, nieuwe directeur en nieuwe voorzitter. De mooiste kans om gelijktijdig met een ‘beperkte’ naamsverandering 2019 positief tegemoet te zien.
Premium...
Reacties