PERSBERICHTEN – Van de twee grote krantendrukkerijen van het Belgische CPP wordt er één gesloten. Pas in 2021, maar toch. Reclameland is de snelste drukker van ons land en Xerox kan ook 3D printen. En meer.
Lees verder...
Coldset Printing Partners drukt De Telegraaf
De Telegraaf Media Groep laat het drukken van een fors deel van de productie van haar uitgaven elders plaatsvinden, bij opgeteld zes andere krantendrukkerijen. Een ervan is het Belgische Coldset Printing Partners in Paal Beringen.
Premium...
TMG op verlies door drukkerijen
De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft in het eerste halfjaar een verlies geleden van 2 miljoen euro. Zonder waardevermindering van de krantendrukkerijen met 6.9 miljoen euro zou er winst zijn gemaakt.
Premium...
Bij uitgevers is drukken middel en dus geen doel
De emoties rondom het vertrek van hoofdredacteur Sjuul Paradijs bij de Telegraaf hebben mogelijk effect op de discussie rondom het drukken van kranten. Volgens BNR columnist Marianne Zwagerman (ex TMG) bemoeide Paradijs zich teveel met het interne proces.
Premium...
Digitale oplage compenseert daling papieren krant
Het lijkt een omslagpunt: voor het eerst groeit de digitale oplage van sommige dagbladen sneller dan de daling van de papieren oplage.
Premium...
Wat doet Telegraaf/TMG met haar krantendrukkerijen?
Deze week wordt meer bekend over de visie van de Telegraaf Media Groep op de toekomst van de beide krantendrukkerijen. Printmedianieuws zet de verschillende mogelijkse opties op een rijtje.
Premium...
Daling gedrukte oplage dagbladen zet versneld door
Over het derde kwartaal van 2014 zijn de cijfers bekend: de gedrukte oplage van de Nederlandse dagbladen daalde in een jaar tijd met maar liefst zeven procent. Daar staat een stijging van de digitale oplage tegenover, maar die is minder groot, behalve bij De Volkskrant.
Premium...
Oplage dagblad De Telegraaf stabiel
Dat is goed nieuws, na vele jaren van daling. Maar er is ook slecht nieuws in de dagbladwereld: bij Wegener worden 200 banen geschrapt en bij dagbladuitgever NDC weer 100 banen.
Lees verder...
‘Telegraaf op tabloidformaat’
Voor De Telegraaf was het groot nieuws, het tabloidformaat, maar alle andere kranten van Nederland waren deze krant al voorgegaan. En er was vorige week meer nieuws, zoals ‘eetbare inkt’.
Lees verder...
Vandaag laatste Spits, morgen Telegraaf op tabloidformaat
Spannende dagen voor uitgever TMG: vandaag de laatste editie van gratis krant Spits en morgen het eerste nummer van De Telegraaf in tabloidformaat.
Lees verder...
Vakbond FNV KIEM heeft weinig aandacht voor grafici
We maken een selectie uit de vele persberichten van afgelopen week. Er worden weer vellenpersen verkocht (Moderna en Zalsman). En wat wil FNV KIEM met haar ‘digitale magazine’?
Lees verder...
Zege Costa Rica kwam te laat voor eerste ochtendkranten
Dagbladuitgevers TMG en De Persgroep hebben speciale afspraken gemaakt om de uitslag van de tweede (late) wedstrijd van het WK voetbal toch tijdig in de krant te krijgen. Maar na een verlenging én strafschoppen lukt dat niet, zoals bij Costa Rica tegen Griekenland. Hoe ging het dan wel?
Premium...
The Future of Publishing: ‘Print is nog lang niet dood’
Op het congres van Mediafacts over de toekomst van uitgeven in Utrecht bleek dat er steeds meer kanalen komen om de boodschap over te brengen, maar print blijft daarbij een belangrijk middel. Maandblad Flow gaat met het gedrukte product naar het buitenland.
Premium...
Kranten op zaterdag: hogere oplage en meer advertenties
Weekeindkranten (zaterdag & zondag) worden steeds belangrijker, schrijft mediadeskundige Piet Bakker. Niet alleen is het aandeel advertenties veel hoger, maar ook de oplage ligt boven die van de door de weekse kranten
Lees verder...
Papieren krant daalt snel in oplage
Dat de oplage van de meeste dagbladen aan het dalen is, kan moeilijk nieuws worden genoemd. Maar de laatste tijd versnelt de oplagedaling van de gedrukte papieren krant en stijgt het aantal digitale abonnementen bij de meeste kranten. Slecht nieuws voor de drukkers.
Lees verder...
Nieuwe reorganisatie bij Telegraaf
Tijdelijke topman Steijn geeft een maand na zijn aantreden al duidelijkheid over de gewenste koers van de Telegraaf Media Groep: de ‘merken’ worden leidend, ongeacht de manier waarop de content wordt verspreid (print, internet, radio, etc), dus dat is goed nieuws voor De Telegraaf en de kranten van de HDC Mediagroep. Het slechte nieuws is dat er meer arbeidsplaatsen vervallen dan de eerder genoemde 350. In augustus wordt meer bekend. Niet duidelijk is wat de nieuwe plannen betekenen voor de beide grote krantendrukkerijen in Amsterdam en Alkmaar: samenvoegen of apart laten?
Premium...
Reacties