EVENEMENT – Stakeholders verwachtten per drupa 2024 een statusbepaling voor analoge flexodruk, de bekende en nog steeds doorslaggevende fullcolour druktechniek qua flexibele verpakkingen en etikettendruk.
Premium...
Print op papier&karton laten drupa’24 even schrikken
TOELEVERANCIERS – De rol van printpapier krimpt definitief als communicatiedrager. En voor verpakkingen? Hangt af aan wie je dat wanneer vraagt. Smurfit Kappa: ‘Balance sheet has never been in better shape’! StoraEnso: ‘Demand for containerboard is expected to remain weak’ & ‘restructuring actions’. Wat doet dit voor ‘print’ op de daarvoor georganiseerde drupa’24?
Premium...
Kunststofbeurs K2022: de folies blazen & bedrukken
VERPAKKINGSMEDIA – K2022 Düsseldorf bood qua bedrukking- en converting-equipment geen doorbraaktechnologieën, maar wel verrassende potentie-bevestigingen. Opvallend aanbod van Spaans en Turks equipment.
Premium...
Veel progressie bij Kodak inkjet, maar toch underdog?
PRODUCTIE INNOVATIE – Fotochemiebedrijf Eastman Kodak in Rochester ontwikkelde, kocht en verkocht inkjetpatenten en printkopfabrieken. Kodak’s records zijn zodoende niet mis. Deel 1 over de inkjet portfolio van Kodak, donderdag volgt deel 2.
Premium...
Goldrush inkjetprint op flexibel verpakkingssubstraat
VERPAKKINGSMEDIA – Ontbranding van de veroveringsmarkt in flexorotatiedruk is nabij nu ook SCREEN Graphic Solutions Co., Ltd. zich hiervoor meldt met de aankondiging van haar PacJet FL830; demonstratiegereed verwacht per drupa 2021, van 20-30 april in Düsseldorf. Zowel Screen’s ambitie als ‘de lat’ voor het beoogde doel liggen hoog.
Premium...
Plasticindustrie slaat piketpaaltjes op de K 2019-beurs
VERPAKKINGSMEDIA – Wat de vierjaarlijkse drupabeurs voor de grafische industrie betekent, is de driejaarlijks K-beurs voor de plasticindustrie. Beide industrieën genereren ongeveer eenzelfde hoeveelheid: 410 miljoen ton papier en karton, respectievelijk 380 miljoen ton plastic. De K 2019-beurs toonde veel bedrukking op kunststof verpakkingen en materialen.
Premium...
FachPack’18-Nürnberg volop saillante nieuwsfeiten
VERPAKKINGSMEDIA – Verpakkingsbeurzen kenmerken zich voor vooral door groei. Ze beantwoorden bezoekersvragen hóe, waarin, met welke machines en met welke materialen men het beste producten kan verpakken. FackPack’18 buitte dat uit voor de golfkartonsector in attractiever wordende verpakkingsmarkten.
Premium...
Labelindustry 4.0 een bewezen zaak?
EVENEMENT – De 17e LabelExpo in Brussel is voorbij, bezoekers in verwarring latend. Het zestigjarige Atomium zag circa 35.000 gasten voorbij komen, terug van al het Labelindustry 4.0-nieuws in LabelExpo’s ‘paleizen’. Daar was voor etikettendrukkers veel te halen. Printmedianieuws geeft enkele highlights.
Premium...
Reacties